Korzyści z monitoringu GPS ciężarówek
Jaki lokalizator będzie najlepszy do pojazdu ciężarowego i co może sprawdzić? Czy pełna kontrola ma swoje dobre strony? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz poniżej.
W transporcie ciężarowym chodzi głównie o świadczenie usług. Prawie wszystko sprowadza do terminowego i bezpiecznego dostarczenia ładunku, a firmom logistycznym zależy na ciągłej kontroli pracowników. Telematyka stała się niezastąpionym systemem, po który sięgają firmy transportowe. Ma ona szerokie zastosowanie i praktyczne rozwiązania. Celem wdrożenia telematyki do firmy, jest usprawnienie transportu, między innymi poprzez kontrolę paliwa i lokalizację pojazdu w czasie rzeczywistym. Otrzymywanie powiadomień o wszelkich odstępstwach jest wygodne i pozwala na szybką reakcję.
Ale wiele firm wciąż obawia się korzystania z monitoringu, bo pracownicy niechętnie decydują się na kontrolę ich efektywności pracy oraz nadzór w czasie przerw. Jednak jeśli przyjrzeć się z bliska, wszystkim aspektom przewozu ładunków, dostrzeżemy bardzo wiele zależności pomiędzy rozliczeniem pracownika, a realizowaniem dostaw.
Przewoźnicy chcą zatem znać czas dostawy, oczekiwania na ładunek z powrotem, a także w kolejnych punktach, temperaturę przewożonego ładunku/materiału.
KORZYŚCI Z MONITORINGU GPS CIĘŻARÓWEK
Lokalizatory GPS IKOL mają szeroki zakres napięcia zasilania (8 do 32 V DC), a to pozwala na instalację nawet w największych ciężarówkach. Pojazdy ciężarowe objęte systemem IKOL, na żywo korzystają z takich rozwiązań jak:
- sprawdzanie nacisku nas osie (maksymalnie 4 osie)
- odczyt danych z tachografu (status kierowcy, czas pracy, odpoczynek, itp.)
- otrzymywanie powiadomień o zbyt długiej podróży
- otrzymywanie powiadomień o zbyt długim postoju
- lokalizacja pojazdu za granicą
- temperatura silnika
- poziom paliwa
- spalanie paliwa
PRZEWOŻENIE TOWARÓW WRAŻLIWYCH Z LOKALIZATOREM GPS
Przewożenie towarów wrażliwych np. paliwo, alkohol etylowy, susz tytoniowy, wymaga nadzoru elektronicznego za pomocą GPS. Niektóre ciężarówki są objęte obowiązkowym monitoringiem, zgodnie z projektem ustawy o monitorowaniu tzw. towarów wrażliwych (Ustawa SENT). Ustawa ma na celu zlikwidowanie tzw. szarej strefy, która unika płacenia podatku VAT. Za pomocą systemu satelitarnego GPS, przewoźnik zapewnia przekazywanie danych geolokalizacyjnych, na całej trasie przewozu towaru wrażliwego w Polsce. Kierowca jest zobowiązany włączyć lokalizator przed rozpoczęciem przewozu i wyłączyć na czas rozładunku, czyli po zakończeniu przewozu. Jeśli lokalizator funkcjonuje źle przez dłużej niż 1 godzinę, trzeba koniecznie zatrzymać pojazd na czas naprawy lokalizatora.
Za złamanie przepisów grożą kary finansowe. Za nieprzekazywanie danych geolokalizacyjnych – 10 000 zł, za co może być obciążony przewoźnik, a za nieaktywowanie lokalizatora, ewentualnie za jazdę z niesprawnym lokalizatorem od 5 000 do 7 500 zł i tą karą zostanie objęty kierowca. Powyższe kary obowiązują od 01 stycznia 2019 r.
JAKI WYBRAĆ LOKALIZATOR W TRANSPORCIE CIĘŻAROWYM?
System IKOL umożliwia integracje modułów IKOL z magistralą CAN pojazdu. Dzięki szynie CAN możliwe jest połączenie informacji z tachografu z systemem GPS. Lokalizator IKOL CAN zapewnia precyzyjną kontrolę paliwa i po zalogowaniu na systemu IKOL online, daje pełen komplet informacji z komputera pokładowego. IKOL wspiera firmy transportowe, poprzez stały monitoring poziomu paliwa. Raporty można sprawdzić z dowolnego okresu.
CO DAJE RAPORT POZIOMU PALIWA
- stały monitoring poziomu paliwa
- wykrywanie kradzieży paliwa
CO DAJE RAPORT SPALANIA
- graficzna wizualizacja spalania każdego dnia
- średnia spalania w dowolnym okresie
- możliwość porównywania kierowców różnych pojazdów
- porównania największe – najmniejsze spalanie w dowolnym okresie
CO DAJE RAPORT Z PODRÓŻY I ZUŻYCIA PALIWA
- suma dystansów i zużytego paliwa
- szybki raport o przejazdach
- analiza średniego spalania – sposób na sprawdzenie konkretnego kierowcy
ZGODA PRACOWNIKA NA MONITORING GPS
Przed rozpoczęciem pracy, pracownik powinien zawsze wyrazić pisemną zgodę na monitoring. Obowiązek informowania pracownika wynika z przepisów RODO i należy do pracodawcy. Przed rozpoczęciem pracy, pracownik powinien zostać poinformowany o tym, że samochód został wyposażony w monitoring GPS.
Kategorie: Monitoring GPS pojazdów, Lokalizatory GPS, Kontrola paliwa, Funkcje GPS, Wszystkie | Komentarze: Brak