Home -  Wszystkie -  Tachograf a GPS

Tachograf a GPS

14 kwietnia 2015
tachograf-gps

Po co w ogóle ten tachograf?

Tachograf to urządzenie, które pozwala mierzyć pracę i czas, jaki profesjonalny kierowca spędził za kierownicą. Potrzebny jest przede wszystkim dlatego, by zminimalizować ryzyko wypadków spowodowanych przez przemęczonych kierowców dużych pojazdów.

Ile czasu można jechać?

Zgodnie z polskimi i unijnymi przepisami kierowca nie może prowadzić pojazdu dłużej niż przez 56 godzin w ciągu tygodnia, a w ciągu dwóch tygodni łącznie nie dłużej niż 90 godzin. Natomiast w ciągu jednego dnia nie można jechać dłużej niż 9 godzin, z możliwością przekroczenia tego limitu o jedną godzinę, ale tylko dwa razy w ciągu tygodnia. Bez względu na to, czy kierowca prowadzi tzw. tira, autokar czy inny pojazd, musi robić sobie przerwy co 4,5 godziny, które nie mogą trwać krócej niż 45 minut, z możliwością na rozbicie tego czasu na dwie przerwy po odpowiednio 15 i 30 minut. Integracja tachografu i GPS. Dzięki szynie CAN możliwa jest kompletna integracja informacji z tachografu z systemem GPS. Wszystkie informacje dotyczące przejazdów dostępne są dla zarządzającego flotą. Dotyczy to nie tylko danych o kierujących, ale również spalania, poziomu paliwa, prędkości, przekroczeń obszarów. Umożliwia również zdalne odcięcie rozrusznika.

Jakie samochody mają możliwość integracji?

Tachograf można podłączyć pod system GPS w bardzo wielu markach pojazdów ciężarowych, autobusów, autokarów i mniejszych samochodów dostawczych. Dotyczy to wszystkich wiodących marek: Volvo, Setra, Scania, Renault, Mercedes, MAN, Iveco, DAF i wiele, wiele innych.

Kategorie: Wszystkie, Ciekawostki | Komentarze: Brak

Zainteresowała Cię oferta?

Testuj za darmo!

Załóż konto

Przeczytaj również

historia przejazdów

Historia przejazdów – analiza podróży z lokalizatorem GPS

 30 maja 2020

Masz ochotę na podróż w czasie, aby sprawdzić archiwalne trasy? Ułóż plan abonamentowy tak, abyś…

Czytaj więcej
Działanie pomocy technicznej IKOL

Jak działa support techniczny IKOL

 10 stycznia 2019

Pomoc techniczna wydaje się oczywistością i zazwyczaj bierzemy ją jako pewnik. I słusznie. Jako klienci…

Czytaj więcej